diari 2009

| Posted in | Posted on

  Selamat tinggal 2009, selamat datang 2010. 2009. Satu tahun yang agak kosong bagi ku. Manakah tidaknya. Sepanjang tahun ini aku tidur,lepak dan makan. haha. hanya duduk di rumah menjadi seorang Mr. Mama. ermm. Tiada peristiwa yang menarik pun bagi ku pada tahun 2009. yang aku tahu otak aku sememangnya berehat sepuas-puasnya. tiada tekanan atau stress. hanya hiburan. haha. namun, kadang-kadang tertekan juga, kerana memikirkan akan masa depan. rakan seperjuangan sudah mula berjuang di tempat masing-masing, aku sahaja yang masih tidak ada hala tuju. malahan tahun ini adalah yang paling cepat berlalu dan membosankan bagiku. bulan Ramadhan yang paling pantas berlalu. tidak berkesempatan untuk merasa nikmat bulan tersebut. Hari Raya Aidilfitri yang paling membosankan dalam hidupku. (kerana hasil tak lumayan, dah tua) haha. Sambutan kemerdekaan pun tidak begitu meriah kerana jatuh pada bulan puasa. Seperti yang saya katakan tahun 2009 sememangnya tiada makna. bangun setiap hari melakukan rutin yang sama. hari demi hari, minggu demi minggu. sedar-sedar kalendar 2009 sudah pun tinggal sehelai sahaja. "ha? dah bulan 12 rupanya. cepat betul, tak sedar pun". oleh itu, aku semakin sibuk melakukan persiapan untuk menyambung pengajian setelah diberi peluang.
   Tidak lama lagi, akan ku tinggalkan teratak usang ini dan rutin2 yang dilakukan setiap hari. tahun 2010 merupakan tahun yang agak mencabar bagiku. aku akan mula sambung belajar dan semestinya bermacam-macam masalah akan datang. otak aku akan mula berserabut kembali. setelah lama tidak digunakan sepenuhnya, ia akan mula memainkan peranan yang sepatutnya dilakukan. Rutin harianku akan berubah dan dah tidak seperti ketika di rumah. ada sahaja aktiviti nak dilakukan. yang aku tahu, aku akan merindui aktiviti tahun 2009. haha. goyang kaki selama tahun. tapi ada juga kerja yang harus dilakukan. melepak dengan sahabat yang menganggur haha,ride motor sama-sama ke Ipoh. seronok betul. tapi itulah, sampai bila nak jadi macam tu. kita mestilah maju setapak. janganlah berada di takuk yang sama saja.
Konklusinya, aku mengharapkan sesuatu yang menarik pada tahun ini, 2010. :)

Comments (0)